Automatyzacja zamówień

Automatyzacja zamówień

Co daje automatyzacja zamówień? Konkretne liczby z naszych wdrożeń:

Czas realizacji zamówienia: z 48h do 4h (spadek o 92%)
💰 Oszczędności miesięczne: 15-45k zł (w zależności od skali)
📦 Błędy w wysyłkach: z 8% do 0,3%
🚀 Więcej zamówień bez nowych pracowników: wzrost o 20-60%


„Baselinker kosztuje nas fortunę, a połowy funkcji nie używamy”

Słyszysz to coraz częściej? My też. Dlatego faktycznie coraz rzadziej wdrażamy Baselinkera.

W 2024 roku Baselinker podniósł ceny o średnio 150%. Firma która miała monopol, teraz go wykorzystuje. Ale czy naprawdę potrzebujesz płacić 2000 zł miesięcznie za funkcje, których nie używasz? 

Jeśli jesteś wstanie wycisnąć 80% z Baselinkera uważam że ta kwota jest relatywnie niska względem tego co można zrobić w tym systemie. Co jeśli wykorzystujsze tylko 20-30%?

Jakie masz alternatywy (oszczędzisz 60-80% kosztów):

1. Sellasist – dobra alternatywa, chociaż sprzedawcy narzekają że co poniedziałek system nie działa prawidłowo
Koszt: 0 – +599 zł/miesiąc

2. Apilo – dobre rozwiązanie dla małych firm, które nie rozbudowały za bardzo swojego workflow w Baselinkerze. Wtedy nieodczujesz różnicy.
Koszt: 29 – 499 zł/miesiąc 

3. Sello – najmniej znane nam rozwiązanie. Przy abonamencie 190zł/rok wydaje się najtańszą alternatywą. PA niestety do nas nie przemawia i wygląda jak system księgowy z ubiegłego wieku.
Koszt: 199 zł/użytkownik/rok 

4. SellRocket – system przynajmniej w teorii wygląda bardzo obiecująco. Firma oficjalnie nie podaje informacji całkowitych kosztach miesięcznych. Jest jedynie informacja że zaczynają się od 3000zł
Koszt: od 3000 zł/miesiąc 

5. Make.com + dedykowane API – najbardziej elastyczne rozwiązanie dla Twojego ecommerce. Możliwość połaczenia narzędzi które nie posiadają integracji z wcześniej wymienionymi systemami OMS
Koszt: 400-800 zł/miesiąc (jednorazowo więcej na wdrożenie)


Case study: jak Plumeria.pl oszczędza 18k zł miesięcznie

Problem: Sklep ogrodniczy w sezonie przetwarzał 400 zamówień dziennie ręcznie. 2-3 pracowników po 8h dziennie.

Rozwiązanie: Automatyzacja na bazie Baselinker + Make.com

Rezultaty po 2 miesiącach:

  • Czas przetwarzania zamówienia: z 15 minut do 1 minuty
  • Utworzenie 3 nowych stanowisk pracy bez zatrudnienia nowej osoby.
  • Błędy magazynowe: z 9% do 0,7%
  • Oszczędności: 18 000 zł miesięcznie

„Zwlekaliśmy z wdrożeniem pełnej automatyzacji do czasu pandemii Covid-19. Klęska urodzaju jaka pozostawiła piętno na nas, powoduje że teraz pierwszą rzeczą o której myliśmy budując nowy proces – to jak go zautomatyzujemy”
Michał Bogdanowicz, Właściciel Plumeria.pl


Co automatyzujemy konkretnie?

1. Przyjmowanie zamówień (oszczędność: 2-4h dziennie)

  • Automatyczna synchronizacja z Allegro, Amazon, własnym sklepem
  • Automatyczne potwierdzenia dla klientów (personalizowane!)
  • Podział zamówień według priorytetów
  • Bonus AI: Automatyczne wykrywanie zamówień „podejrzanych” (potencjalne oszustwa)

2. Zarządzanie magazynem (oszczędność: 1-3h dziennie)

  • Stany aktualizują się na żywo na wszystkich platformach
  • Automatyczne zamówienia do dostawców przy niskim stanie
  • Alerty o produktach „leżących” (nie sprzedały się przez X dni)
  • Bonus AI: Prognozowanie popytu na następny miesiąc

3. Wysyłki i faktury (oszczędność: 3-5h dziennie)

  • Automatyczne generowanie etykiet kurierskich
  • Wybór najtańszego kuriera na podstawie wagi/adresu
  • Faktury generują i wysyłają się do klienta same
  • Bonus AI: Optymalizacja pakowania (mniej opakowań = mniejsze koszty)

4. Obsługa reklamacji (oszczędność: 1-2h dziennie)

  • Automatyczne generowanie zwrotek
  • Unikatowy formularz zwrotów i reklamacji
  • AI odpowiada na 80% standardowych pytań klientów
  • Automatyczne refundy dla prostych przypadków (Stripe)
  • Bonus AI: Analiza najczęstszych powodów reklamacji / zwrotu

„A co jeśli coś się zepsuje?”

  • Backupy co 6h – nigdy nie stracisz danych
  • Monitoring 24/7 – wiemy o problemie zanim Ty
  • Plan B – zawsze masz możliwość pracy ręcznej
  • Support w PL – odezwiemy się w ciągu 2h (nie 2 dni jak u konkurencji :D)

Proces wdrożenia – jak to wygląda w praktyce?

Tydzień 1-2: Analiza i mapowanie procesów

  • Przychodzimy do Twojej firmy na cały dzień
  • Obserwujemy jak pracuje Twój zespół (dosłownie chodzimy za pracownikami)
  • Znajdujemy wąskie gardła i marnotrawstwo czasu
  • Rezultat: Szczegółowy plan automatyzacji

Tydzień 3-4: Konfiguracja i testy

  • Budujemy system na kopii Twoich danych
  • Testujemy każdy scenariusz
  • Szkolimy Twój zespół
  • Rezultat: Działający system gotowy do uruchomienia

Tydzień 5-6: Wdrożenie i optymalizacja

  • Uruchamiamy system równolegle ze starym
  • Pierwsza obsługa 100 zamówień pod naszym nadzorem
  • Poprawki i dostrajanie
  • Rezultat: W pełni automatyczny system

 

Przykłady scenariuszy z automatyzacją realizacji zamówień

Automatyczne generowanie etykiet kurierskich

Automatyczne generowanie etykiet

Automatyczne monitorowanie awizowanych lub niedoręczonych w terminie przesyłek

Automatyczne monitorowanie paczek

Automatyczne generowanie voucherów prezentowych którymi klient może zapłacić w sklepie

Automatyczne generowanie voucherów w sklepie

 

Ile to kosztuje i czy się opłaca?

-50%

Wariant "Podstawowy" (do 500 zamówień/miesiąc)

PLN od 899PLN 1899 /msc
Poniżej orientacyjny koszt inwestycji i czas zwrotu
  • Koszt wdrożenia: 1 000 - 2 000 zł
  • Koszt miesięczny: 899 - 1000 zł
  • Zwrot inwestycji: 2-4 miesiące
-50%

Wariant "Zaawansowany" (500-2000 zamówień/miesiąc)

PLN od 2100PLN 4200 /msc
Poniżej orientacyjny koszt inwestycji i czas zwrotu
  • Koszt wdrożenia: 3 000 - 4 000 zł
  • Koszt miesięczny: 2100 - 2499 zł
  • Zwrot inwestycji: 3-6 miesięcy
-50%

Wariant "Enterprise" (5000+ zamówień/miesiąc)

PLN od 2500PLN 5000 /msc
Poniżej orientacyjny koszt inwestycji i czas zwrotu
  • Koszt wdrożenia: 8 000 - 15 000 zł
  • Koszt miesięczny: od 2500 zł
  • Zwrot inwestycji: 4-8 miesięcy

Dodatkowo oszczędzasz na: urlopach, chorobowych, szkoleniach, benefitach, podwyżkach…

Gotowy(a) na automatyzację marketingu w Twojej firmie?

Bezpłatna analiza Twoich 5 procesów – pokażemy konkretnie ile czasu i pieniędzy możesz oszczędzić.

💬 Napisz: [email protected]
🤖 Chat na żywo: [przycisk w prawym dolnym rogu]

Na początku byłem sceptyczny - myślałem, że AI to tylko buzzword. Ale ekipa z B2BSolution przez 2 tygodnie obserwowała nasze procesy, Michał dosłownie chodził za stolarami i pytał o każdy krok. System automatycznego planowania produkcji zmniejszył odpady drewna z 20% do 8% - oszczędzamy 40k zł miesięcznie. AI które nam stworzyli, naprawdę pasuje do naszych potrzeb.

Marcin Lasek

Dyrektor Operacyjny, Meble-Lux

Jako lekarz od 20 lat widziałam już różne "rewolucyjne" rozwiązania - byłam bardzo ostrożna. To co mnie przekonało, to ich znajomość RODO w medycynie i wymogów NFZ. System AI do kodowania ICD-10 skrócił nam pracę z 3 godzin do 30 minut dziennie, błędy spadły do zera.

Dr Anna Wiśniewska

Med-Care Warszawa

Ekipa z B2BSolution spisała się na medal. Mieliśmy kompletny chaos z 15 tysiącami produktów, konkurencja nas mocno wyprzedzała. Jako że głównie sprzedajemy poza Polską nie mogeliśmy znaleźć dobrego systemu. Obecie to co wdrożyli samo aktualizuje ceny, generuje opisy produktów i optymalizuje SEO - po 2 miesiącach opisy są lepsze niż to co pisali copywriterzy. Sprzedaż wzrosła o 22% w 4 miesiące.

Tomasz Kłosa

Właściciel SportMax

W logistyce liczy się każda minuta i każdy kilometr - nasi dyspozytorzy robili to "na czuja" i często się mylili. Wdrożone AI do planowania tras zmniejszył przebieg floty o 16%, punktualność wzrosła z 78% do 94%. Oszczędzamy pięciocyfrowe kwoty miesięcznie na paliwie i karach umownych. Dzięki!

Karol Zieliński

Kierownik Operacyjny, Trans-Pol Express

Na wstępnej rozmowie dowiedziałam się że biuro księgowe to idealne miejsce do wdrażania automatyzacji. 25min rozmowy i już miałam głowę pełną pomysłów. AI do przetwarzania dokumentów księgowych skrócił nam pracę z 4-5 godzin do 30 minut na 100 faktur. Dokładność wyższa niż przy ręcznym wprowadzaniu, czym OCR od firm z IT za grube tysiące złotych rocznie. Nasz Agent AI nie ma "złych dni". Mogłam przyjąć 40% więcej klientów bez zatrudniania dodatkowych osób.

Magdalena Krawczyk

Accounting Pro

Zdecydowaliśmy się na pomoc we wdrożeniu Clickupa z AI który analizuje briefy i proponuje koncepcje kampanii, budżety, timeline'y - brzmi jak science fiction? Po 4 miesiącach deadline'y przestały być koszmarem. AI nie zastąpi kreatywności, ale świetnie radzi sobie z nudną administracyjną robotą.

Jakub Kowal

AdVision Agency

Inne nasze usługi

Powiązane Case Studies

ostoja
Automatyzacja BOK

Sklep internetowy dla myśliwych

Lubimy działać w niszowych branżach, a za taką z pewnością można zaliczyć sklep z bronią, amunicją i akcesoriami myśliwskimi. Karolina właścicielka sklepu działa jak ośmiornica,...
Sklep plumeria
Automatyzacja zamówień

Sklep internetowy ogrodniczy

Ten case właśnie się tworzy. Już w najbliższym czasie opublikujemy najciekawsze aspekty tego wdrożenia. A będzie o czym pisać bo po miesiącu czasu pracowało...
Hydronetka
Automatyzacja zamówień

Sklep internetowy PPOŻ

Kolejny ciekawy case study w bardzo specyficznej jak dla nas branży czyli PPOŻ. Człowiek myśli że już wszystko kupił przez internet i w tym...